Modernizacja stron i sklepów internetowych
Korzyści i zalety
Każda strona wymaga co jakiś czas modernizacji. Jest to konieczne, aby wciąż przyciągała nowych odbiorców i podtrzymywała zainteresowanie dotychczasowych klientów. Konkurencja w środowisku internetowym jest tak silna, że wymaga ciągłego podążania za wciąż zmieniającymi się trendami. Modernizacja strony pozwala na to, by podążać za nowinkami i nie odbiegać wizualnie od innych e-biznesów.
Korzyści z modernizacji strony to m.in.:
- zwiększenie funkcjonalności i użyteczności witryny,
- zwiększenie konwersji,
- ponowne przyciągniecie uwagi userów, którzy z jakichś względów porzucili stronę,
- rozkochanie w sobie nowych odbiorców, zwłaszcza tych, którzy doceniają podążanie za nowinkami,
- poprawa pozycji w wyszukiwarkach i wzrost aktywności na stronie internetowej,
- możliwość zastosowania nowych rozwiązań, np. mobilnych,
- przewagę nad konkurencją, za sprawą nowoczesnej i skutecznej prezentacji firmy,
- podniesienie prestiżu i umocnienie marki na rynku branżowym.
Modernizacja krok po kroku
Na modernizację strony www składa się kilka etapów. W pierwszym z nich określamy: co nie działa tak, jakbyśmy chcieli. Jest to tzw. audyt strony. Umożliwia on wskazanie słabych stron witryny. Kolejnym etapem jest zaproponowanie zmian, czyli stworzenie nowej koncepcji. W tym momencie, na podstawie zebranych informacji, następuje zaproponowanie przekształceń. Ostatnim etapem jest wdrożenie zmian.
Podsumowanie: Modernizacja strony to druga szansa na zaistnienie w sieci. W ty przypadku też jednak działa zasada, że nie wchodzimy dwa razy do tej samej rzeki – to czas na nowe rozwiązania i nadanie stronie oddechu.