14 kwietnia 2016

4 Podstawowe zasady jak poprawić użyteczność strony internetowej

Użyteczność strony idzie w parze z doświadczeniem klienta.

Konsumenci, którzy odwiedzają szybką, nowoczesną stronę o eleganckim wyglądzie, odbierają ją jako postępową. Odwrotnie w przypadku powolnych, archaicznych i nieuporządkowanych stron internetowych. Właśnie dlatego zwiększenie użyteczności strony to prawdopodobnie jedyny sposób, aby jednocześnie poprawić wygląd i funkcje Twojej strony oraz satysfakcję klienta.

Optymalizacja user experience to prosty sposób by dodać Twojej marce wartości, a co za tym idzie poprawić wyniki finansowe. Proces zwiększania użyteczności strony internetowej skupiliśmy do czterech podstawowych zasad, dzięki ich wdrożeniu możesz szybko wzmocnić swoją internetową kampanię.

1. Dodaj swojej stronie prędkości

Każda sekunda jest ważna. W internecie nie można liczyć na cierpliwość użytkowników, a czas ładownia strony to niezwykle ważna kwestia. Wolne otwieranie stron nie tylko powoduje irytacje użytkowników, ale bardzo często jest powodem do ich opuszczania. Według badań 40 procent odbiorców zamyka stronę, której otwarcie trwa dłużej niż trzy sekundy.

Nawet opóźnienie ładowania strony o jedną sekundę obniża jej rentowność:

  • 11% mniej odsłon
  • 16% mniej zadowolonych klientów
  • Obniżenie współczynnika konwersji o 7%

Szybka strona z pewnością poprawi satysfakcję klientów, a to prawdopodobnie najważniejsza rzecz dla każdej firmy. Prawie 80 % niezadowolonych klientów nie dokona powtórnych zakupów, a 44 % może przekazać złą opinię swoim znajomym. Stawka jest więc wysoka.

Każde opóźnienie w ładowaniu strony, obniża współczynnik konwersji. Wystarczy spojrzeć na przykład Amazona, który zanotował wzrost przychodów o 1% za każde 100 milisekund poprawy prędkości.

Dlatego zadbaj o wygodę i satysfakcje użytkowników i dodaj swojej stronie prędkości.

2. Zwiększ bezpieczeństwo strony

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo strony internetowej, powinna ona być chroniona w sposób ciągły. Niestety często kwestia bezpieczeństwa jest przez wiele firm zaniedbywana. Skala zagrożenia jest jednak bardzo duża. Google codziennie znajduje 9500 stron, zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem. Narażone mogą być zarówno duże jak i małe przedsiębiorstwa niezależnie od branży. Hakerzy w szczególności kierują ataki na strony małych firm, które zazwyczaj są słabo chronione.

Użytkownicy Twojej strony zasługują na ochronę, tak samo jak twoje prywatne dane, które powinny pozostać prywatne. Odpowiednie działania podjęte przez firmę projektującą strony internetowe, pozwalają zachować hakerów na dystans. Efektem końcowym jest bezpieczniejsza i bardziej użyteczna strona internetowa, która pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i satysfakcje użytkowników.

3. Uporządkuj grafikę strony

Mniej znaczy więcej, to prawdopodobnie najważniejsza zasada projektowania UX. Fachowi projektanci stron internetowych wiedzą, że należy uważać z tekstem i odpowiednio dobierać grafikę aby w ciekawy i przyciągający sposób opowiedzieć historię firmy. Czasem najkrótszy ale dobrze przemyślany tekst w połączeniu z imponującą grafiką jest w stanie zastąpić tysiąc słów.

Pierwszym krokiem jest dobranie właściwego układu strony. Bałagan na stronie to prosta droga do tego, by potencjalny klient stracił zainteresowanie Twoją ofertą. Minimalizm zyskuje na popularności, czasem więc kilka niewielkich poprawek jest w stanie uczynić stronę bardziej przejrzystą, a co za tym idzie użyteczną dla twoich odbiorców i potencjalnych klientów. Czy twoja strona także potrzebuje uporządkowania?

4. Współpracuj z firmą projektującą strony internetowe

Tworzenie stron nastawionych na doświadczenie użytkowników zaczyna się od fachowej wiedzy i umiejętności projektantów. W studiu Condictor ściśle współpracujemy z naszymi klientami by osiągać jak najlepsze efekty. Projektujemy strony tak, aby od pierwszych sekund przyciągały uwagę użytkowników, pozostawiały pozytywne wrażenie a także jak najlepiej reprezentowały markę naszych klientów.

Potrzebujesz profesjonalnej strony dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami już dziś.

Pozostańmy w kontakcie!

Otrzymuj powiadomienia o nowych artykułach branży UX i UI.

Twój adres został dopisany do listy!