10 lutego 2015

E-commerce – przepis na skuteczną witrynę

E-commerce przejściowy trend czy raczej twoje poważne źródło dochodów…

Handel elektroniczny (E-commerce) to teraz jedna z najbardziej rozwijających się i coraz popularniejszych metod sprzedaży. Obecnie wiele przedsiębiorstw traktuje ecommerce jako główne źródło handlu swoimi towarami. Transakcja może odbywać się na przykład za pośrednictwem sklepu internetowego, aukcji, programów partnerskich, aplikacji mobilnych czy nawet poprzez media społecznościowe.

Jeśli chodzi o kwestię przepisów prawnych, użytkownicy jak i sprzedawcy którzy chcą dopuścić się jakiegoś wykroczenia z pewnością nie pozostaną bezkarni, jest to dobra i bezpieczna metoda zakupów, a dodatkowo pozwala podejść klientom do kontrahentów z większym zaufaniem.  Skoro jest to tak dobra metoda sprzedaży to dlaczego z niej nie korzystać i co zrobić aby podkręcić ją stosunkowo niewielkim nakładem finansowym?

Oto kilka punktów prezentujących jak wypromować skuteczną witrynę ecommerce przynoszącą zadowalające zyski.

Ustalone jasne cele na każdej stronie.

Każda strona witryny powinna mieć jasny cel. Na przykład, celem strony głównej jest, aby zachęcić użytkowników do klikania w kategorię, lub jeszcze lepiej, prosto w produkt. Natomiast na stronie produktu, twoim celem jest dostarczenie użytkownikowi wszelkich informacji niezbędnych by przekonać ich do zakupu, w jak najprostszy więc sposób dodaj element do koszyka z zakupami. Z kolei celem strony koszyka jest, aby rozpocząć pierwszy etap procesu zamawiania, klikając na “Zamówienie”.

Tworzenie prostych punktów kontaktowych

Trzeba zburzyć mur między Tobą, a Twoimi klientami do minimum. Należy skłonić klienta do kontaktu, w bardzo prosty i kuszący sposób. Może to być możliwość zapytania o produkt czy pozostawienie recenzji.

Uproszczenie płatności

Stwórz proces realizacji, który sprawi, że użytkownicy ​​bez wysiłku, swobodnie dotrą do Twoich produktów. Na przykład, nie pytaj o niepotrzebne informacje. Udowodniono, że im więcej pół w formularzu, tym mniej osób go wypełnia. Ponadto, strony w procesie płatności powinny być wyraźnie oznakowane, bez bałaganu! Na przykład, użytkownicy powinni być w stanie łatwo rozróżnić formę wysyłki od formy płatności.

Nie staraj się być jak Allegro

Zamiast sprzedawać wszystko, lepiej jeśli skupisz się na kilku niszowych liniach produktów i będziesz je stopniowo rozwijał. Zobaczysz, że z czasem przyniesie Ci to dużo większą korzyść, niż wystawianie wielu niespójnych produktów i tworzenie niepotrzebnego chaosu, na twoich wirtualnych sklepowych półkach.

100% Obecności

Upewnij się, że plan hostingowy jest stały i może rosnąć w miarę rozwoju twojego sklepu. To bardzo ważne!  Jedna z kwestii, na której zdecydowanie nie powinieneś oszczędzać.

Skłoń użytkowników do powrotu

Szukaj sposobów, aby użytkownicy wracali do Ciebie regularnie. Jednym z przykładów są systematyczne maile, które np. mogą zapowiadać nadejście nowych wzorów t-shirtów. Innym sposobem osiągnięcia tego mogą być choćby powiadomienia, gdy wyprzedany rozmiar pojawi się ponownie w sprzedaży.

Podsumowując co z tym e-commerce?

E-commerce ma przed sobą wielką przyszłość. Kupowanie online to już tak samo zwykła czynność jak wyjście na zakupy do supermarketu, dlatego cieszy nas fakt, iż powstaje coraz więcej sposobności do tego by zaistnieć w sieci, choćby poprzez promowanie się w miejscach takich jak portale blogowe, social media czy różnego rodzaju fora etc…

Ecommerce praktycznie nie posiada żadnych minusów, no może poza tym, że nie możemy dotknąć danego produktu w czasie rzeczywistym. Musimy tylko pamiętać aby pielęgnować swój sklep, budować pozytywne relacje z klientami, starać się o dobre opinie, być wyrozumiałym i pomocnym dla swoich użytkowników, oraz nie zawadzi jeśli posłużymy się mądrą strategią promocyjną, gdy zrobimy to z głową na pewno cała zainwestowana w to suma szybko nam się zwróci.

Życzymy powodzenia, w skutecznym budowaniu i promowaniu marki swojego sklepu, na koniec jeszcze raz pozwolę sobie podkreślić, aby odnieść sukces pamiętaj musisz cały czas dbać o swój sklep i niestety uzbroić się w odrobinę cierpliwości, wszystko przyjdzie z czasem u jednych szybciej u innych nieco później, mimo to jedno jest pewne, gdy zrobisz wszystko z głową to prędzej czy później dołączysz do grona zadowolonych sprzedawców.