11 września 2017

Czym jest landing page?

Rodzaje landing page • Jak optymalizować landing page • Jak stworzyć landing page

Landing page – co to jest ?

Landing page, inaczej strona docelowa, strona ładowania, lub strona produktowa, to pojedyncza strona internetowa, zaprojektowana w taki sposób aby odwiedzający ją użytkownik wykonał jeden pożądany przez nas ruch, może to być wypełnienie formularza kontaktowego, rejestracja lub zakup danego towaru.

Czym jest landing page? 4

Prawidłowo zaprojektowana strona docelowa powinna spełniać kilka podstawowych warunków:

  • prosta i przejrzysta grafika, która jasno wskazuje nam jeden cel strony,
  • krótkie i proste teksty, oraz chwytliwe zwroty wzywające do podjęcia akcji,
  • brak typowego menu, oraz innych elementów mogących rozpraszać uwagę.

Rodzaje landing page

Cechą łączącą wszystkie landing page, jest to, że stworzone są, by osiągnąć jeden, jasno określony cel, i właśnie w zależności od celu jaki chcemy uzyskać, możemy wyróżnić kilka rodzajów stron docelowych:

  • generujące leady – ich celem jest zbieranie informacji na temat potencjalnych klientów i szacowanie ich gotowości do zakupów. Zaprojektowane są w taki sposób aby przekonać użytkowników do pozostawienie informacji o sobie (nazwiska, numeru telefonu lub adresu e-mail),
  • zachęcające do przejścia na kolejną stronę – to typowe landing page stosowane przez sklepy internetowe, mają na celu wprowadzić potencjalnych klientów w ofertę i jak najlepiej ją zaprezentować, aby przybliżyć użytkowników do dokonania zakupu,
  • strony sprzedażowe – to strony które dostarczają najistotniejszych informacji na temat sprzedawanego produktu i prezentują go w najlepszy możliwy sposób, tak by użytkownik od razu dokonał zakupu.
Czym jest landing page? 2

Jak optymalizować landing page?

Landing page jest znacznie skuteczniejsza niż zwykła strona internetowa, przede wszystkim skupia ona uwagę użytkowników na konkretnym elemencie, jakim są oni zainteresowani, przekonuje do podjęcia oczekiwanej akcji, a co za tym idzie ma wysoki współczynnik konwersji. Inwestując w landing page masz dużo większe szanse, że użytkownicy odwiedzający tą stronę chętniej dokonają zakupu, zainteresują się Twoja ofertą, lub pozostawią swoje dane.

Czym jest landing page?

Jak stworzyć dobrze działający landing page?

Po pierwsze postaraj się dokładnie poznać swojego klienta i jego motywacje, a następnie dostosuj wygląd i treść strony do jego oczekiwań. Stwórz przyciągające uwagę nagłówki i teksty, oraz skuteczny przycisk CTA, czyli wezwania do akcji. Jednak co najważniejsze, ciągle próbuj nowych rozwiązań, przeprowadzaj testy A/B i wprowadzaj poprawki. Optymalizacja strony docelowej to długotrwały proces, jednak jest on gwarancją sukcesu landing page.

Oto kilka wskazówek jakie możesz wykorzystać przy optymalizacji swojej landing page:

  • dobierz trafnie słowa kluczowe do opisu produktów,
  • używaj świetnej jakości zdjęć, najlepiej zdjęć 360˚, z możliwością zbliżania,
  • dodawaj filmiki video, mogą one zawierać opis działania produktu, lub recenzje specjalisty,
  • korzystaj z recenzji użytkowników – to świetny sposób by zwiększyć swoją wiarygodność i zyskać zaufanie użytkowników,
  • dodaj możliwość skontaktowania się z ekspertem poprzez chat,
  • umieść logo w widocznym miejscu – klient musi od razu wiedzieć, że trafił we właściwe, wiarygodne miejsce,
  • „keep it simple” – im mnie tekstu na stronie, tym skuteczniejsza strona docelowa.
Czym jest landing page? 1