27 czerwca 2017

Co to jest SEO?

Każdy kto posiada stronę internetową wie jak ważne jest to, by została ona zauważona w sieci, szczególnie przy obecnej gigantycznej konkurencji. Dzięki właściwie wdrażanym działaniom SEO jest to możliwe.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization w skrócie SEO, to optymalizacja stron internetowych pod wymagania wyszukiwarek. To szereg działań mających na celu poprawę pozycji strony w bezpłatnych, tzw. naturalnych wynikach wyszukiwarki. Ponieważ Google jest najbardziej popularną z wyszukiwarek optymalizacja zwykle dotyczy wymogów Google.

Działania SEO możemy podzielić na dwa główne obszary:

  • on page SEO
  • off page SEO

Obie strategie są ze sobą nierozerwalne i tylko równoległe ich wdrażanie może zapewnić stronie wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki.

Co to jest SEO?

Dlaczego potrzebujemy SEO?

Pozycja w rankingu wyszukiwarek jest szczególnie ważna w branży e-commerce, czyli zajmującej się sprzedażą internetową. Jak wiemy branża ta nieustannie się rozwija, a na rynek wciąż wchodzą nowi przedsiębiorcy, upatrujący szansy w internetowym biznesie. Duża konkurencja sprawia, że każdy walczy o uwagę potencjalnych klientów, a wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ma tu kluczowe znaczenie. Klienci w większości nie szukają konkretnych sklepów, a produktów, dlatego właśnie pozycjonowanie jest tak ważne, im wyżej Twoja strona pojawi się w rankingu tym większe szanse, że potencjalny klient odwiedzi Twój sklep, a większy ruch na stronie to większa sprzedaż i zyski.

Co to jest SEO? 1

Działania SEO

Co można zrobić aby zoptymalizować stronę internetową i poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwarek? SEO można podzielić na działania podejmowane na stronie – on page SEO i poza stroną off page SEO.

1. On page SEO

  • tworzenie wartościowych treści na stronie, 
  • optymalizacja słów kluczowych: badanie popularności słów kluczowych, odpowiedni ich dobór i rozmieszczenie (tytuły, podtytuły, opisy zdjęć i produktów),
  • przejrzystość i użyteczność strony, co oznacza łatwe poruszanie się po stronie i szybkie znajdowanie potrzebnych informacji,
  • integracja z mediami społecznościowymi, która pozwala w szybki sposób dzielić się treścią strony na portalach społecznościowych,
  • mobilna wersja strony,
  • prędkość strony.

2. Off page SEO

  • tworzenie firmowego bloga, pozwala na umieszczanie dużej ilości słów kluczowych oraz jest wartościowym źródłem informacji dla czytelników,
  • posty na forach i komentarze na blogach, należy pamiętać aby umieszczać je na wartościowych stronach, które są związane z konkretną branżą,
  • media społecznościowe, to świetne źródło pozyskiwania linków. Warto zakładać profile na różnych serwisach internetowych, z pewnością internauci zauważą Twoją stronę i klikną w link.