09 lipca 2015

5 Podstawowych zasad tworzenia treści

Wciągu ostatnich kilku lat Google wprowadził bardzo istotne zmiany w algorytmach, służących do ustalania pozycji stron. W zasadzie wszystkie te modyfikacje prowadzą do jednego prostego celu: faworyzować strony wartościowe, czyli te które będą interesujące i przyjazne dla użytkowników. Techniki takie jak przesycanie treści słowami kluczowymi już dawno przeszły do lamusa, obecnie jedną z głównych zasad optymalizacji stron jest skupienie się na treści serwisu. Aby publikowane teksty były atrakcyjne zarówno dla odbiorców jak i robotów Google, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad.

Słowa kluczowe – dobieraj je prawidłowo i nie nadużywaj

  • Należy wybrać je w taki sposób aby konkretnie odpowiadały na oczekiwania użytkowników, czy też potencjalnych klientów. Nie mogą być zbyt ogólne, wówczas wśród dużej konkurencji trudniej będzie osiągnąć wysoką pozycję. Dobrym działaniem będzie na przykład umieszczenie we frazie kluczowej nazwy działalności, a także miasta na obszarze którego działamy.
  • Poza odpowiednim doborem słów kluczowych pamiętaj o tym aby nie zarzucać nimi treści na stronie. Z pewnością nie pomoże to w uzyskaniu wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania a może tylko zniechęcić ewentualnych odbiorców. Umieść słowa kluczowe w nagłówku oraz możliwie jak najwcześniej w treści artykułu. Dobrze jeśli będą one stanowiły około 2-3 % treści.

Pisz wartościowe teksty

  • Nadrzędną zasadą jest to aby tworzyć treści dla użytkowników, a nie wyłącznie pod kątem wyszukiwarek. Pisząc na dany temat rób to w sposób ciekawy i niebanalny, informacje które zawierasz musza być aktualne i podane w rzetelny sposób. Staraj się maksymalnie wyczerpać temat, nie przynudzaj, ale też nie “zasypuj” fachową terminologią.
  • Postaraj się o dobry początek tekstu, wstęp powinien zaintrygować czytelnika i skłonić do przeczytania całości.
  • Podziel tekst na akapity, stosuj nagłówki i wypunktowania, pisz krótkimi zdaniami w sposób prosty i zrozumiały. W ten sposób stworzysz artykuł czytelny i przyjazny w odbiorze.
  • Wzbogać treść o linki zewnętrzne. Będą one doskonałym uzupełnieniem artykułu. Pamiętaj jednak że muszą one prowadzić do wartościowych stron, jasno powiązanych z twoim tematem.

Nie powielaj cudzej treści

  • Aby zainteresować czytelników, a co więcej sprawić by polecali twój tekst innym, musi on być przede wszystkim oryginalny. Powinien wyróżniać się z morza podobnych do siebie treści. Nie przenoś schematów tylko przekazuj swój niepowtarzalny punkt widzenia na daną sprawę. Działanie na zasadzie „kopiuj – wklej” z pewnością nie przyciągnie odbiorców.
  • Wyszukiwarka szybko zorientuje się, że treści które zamieszczasz są plagiatem, wówczas nie tylko nie poprawi to miejsca strony w rankingu, ale wręcz spowoduje jej spadek na dalsze pozycje.

Zadbaj o poprawną pisownię

  • Warto poświecić więcej czasu aby upewnić się, że tekst nie zawiera błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i graficznych (przestawianie, opuszczanie liter itp.).
  • Unikaj powtórzeń, pisz zwięźle i na temat, nie używaj zbędnych słów, które nie wnoszą żadnej informacji do tekstu.

Pamiętaj o pozyskiwaniu linków

  • Nawet najlepszy tekst potrzebuje odrobiny rozgłosu, aby przyciągnąć większą liczbę odbiorców. Najprostszym sposobem będzie umieszczenie do niego linków na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Tweeter. Jeśli znajdzie zainteresowanie, to sami użytkownicy będą go udostępniać.