29 kwietnia 2016

3 Powody dla których treść strony ma znaczenie

Istotnie, treść strony czyli tzw. content ma znaczenie. Od zawartości strony zależy to czy przyciągnie do siebie odbiorców, stworzy z nimi lojalną i korzystną więź, nie wspominając już o utrwaleniu tożsamości marki.
82 % użytkowników pozytywniej odbiera firmę jeśli znajdzie na niej niestandardowe treści.

Treść idzie w parze ze zwiększaniem bliskości i uznania dla firmy, lecz jeśli nie przekonują Cię potrzeby Twoich klientów, to powinny: według badań z 2015 roku na temat content marketingu:
86 % sprzedawców w segmencie B2B (biznes to biznes) i 77 % B2C (biznes to consumer) opiera swoje działania na marketingu treści.

Czy tworzenie stron www bez dobrego contentu jest możliwe ?

Zawartość strony kształtuje wszystkie działania na niej wykonywane, to cały przekaz który widzisz, począwszy od blogów, grafiki, wpisów na portalach społecznościowych czy filmików. Zasadniczo content tworzony jest po to, aby był eksploatowany i pochłaniany przez użytkowników, niezależnie czy jest to rodzaj memów, newsletter, czy filmiki na Youtube.

Kluczem jest to, by wiedzieć jaki rodzaj treści jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, a następnie właściwie ją tworzyć. Przekazywać potrzebne i interesujące wiadomości, a jednocześnie przekonywać dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi.

„Content buduje relacje. Relacje oparte są na zaufaniu. Zaufanie napędza przychody.” –  Andrew Davis

Czy wartościowa treść naprawdę napędza przychody?

Niech statystyki powiedzą same za siebie:

  • 70% klientów uzyskało wszystkie potrzebne informacje ze strony internetowej, zanim jeszcze zdążyli skontaktować się ze sprzedawcą
  • Strony z blogami generują o 97 % więcej leadów niż strony bez nich
  • Współczynnik konwersji strony jest przynajmniej o 6 razy większy na stronach działających według strategii content marketingu.

Więc gdy masz wątpliwości czy content jest wart swojej ceny, odpowiedź brzmi TAK, ale tylko jeśli jest to wartościowy content. Jeśli powyższe statystyki to za mało, oto więcej powodów dla których Twoja firma powinna potraktować priorytetowo zawartość swojej strony.

Po pierwsze: Content to podstawa udanej strategii SEO, pamiętaj o tym przy tworzeniu strony!

Czasy kiedy można było zapełniać stronę słowami kluczowymi, aby poprawić pozycję w wyszukiwarkach, już dawno minęły. Obecne zmiany w algorytmach Google sprawiły, że SEO opiera się przede wszystkim na wartościowych i użytecznych treściach, skupionych na odbiorcach, a nie na kiepskich czy skopiowanych tekstach.

Jeśli wciąż myślisz, że na Twoją stronę w zupełności wystarczą byle jakie teksty, nie bądź zaskoczony, że znajduje się ona daleko w rankingu wyszukiwania, oraz jeśli Google umieści ją na swojej czarnej liście, a naprawdę nie chciałbyś tego.

Po drugie: Content może być mocną cechą wyróżniającą Cię na tle konkurencji

Pomyśl o tym, na świecie jest bardzo niewiele przedsiębiorstw które oferują całkowicie unikalne produkty czy usługi. Większość firm z tej samej branży ma bardzo podobną ofertę, różnicą może być jedynie cena, opakowanie, czy obsługa klienta.

Jak wyróżnić się wśród konkurencji? To właśnie zawartość strony pozwoli stworzyć silny wizerunek Twojej firmy i dać użytkownikom powody dla których powinni kupić właśnie Twoje produkty. Nawet jeśli konkurencja oferuje niższe ceny, istotne jest to by przekonać potencjalnych klientów, że właśnie Twoje produkty zapewnią im lepsze wrażenia. Jeśli pokażesz wyjątkowość swojej oferty, a użytkownicy zaczną utożsamiać się z Twoją firmą, skutecznie odwróci to ich uwagę od ceny, a skupi ją na wartości produktu.

Po trzecie: Świetny content przyciąga uwagę

Dzięki mediom społecznościowym całkowicie zmienił się sposób w jaki czytamy i dzielimy się treścią. Przyzwyczailiśmy się do chwytliwych tytułów, grafiki czy innej formy treści, która odpowiada na nasze potrzeby. Co więcej w związku z ogromnym napływem łatwo dostępnych informacji, przyciągnięcie i utrzymanie uwagi użytkownika jest znacznie trudniejsze.

Jak wiec przyciągnąć uwagę użytkowników?

„ Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: to zostało napisane specjalnie dla mnie”.JamieTurner

Doskonały przykład skutecznego content marketingu to Azjatycki Bazar, strona oferująca kosmetyki z Azji. Cała treść strony, blog czy nawet posty w mediach społecznościowych zawierają mnóstwo ciekawych i niestandardowych informacji, które nieustannie przyciągają użytkowników i wciągają ich w temat. Dzięki temu strona zyskała wiernych odbiorców i zadowolonych klientów.

Chodzi właśnie o to, aby osobom do których adresujemy naszą ofertę nieustannie dostarczać to czego oczekują, aby sami mogli zapoznać się z tematem, uzyskać wiedzę i podjąć decyzję, że potrzebują akurat Twojego produktu.

Wybór należy do Ciebie, czy wolisz tanią i bezwartościową treść, czy zainwestujesz w wysokiej jakości content, który niesie za sobą prawdziwą wartość. Od kiedy pierwszy kontakt klienta z firmą odbywa się właśnie na stronie internetowej, jakość treści jaka na niej się znajduje jest integralną częścią sukcesu Twojej firmy. Faktem jest, że tworzenie naprawdę dobrego contentu wymaga wiele pracy, ale efekt zdecydowanie wart jest wysiłku.