30 lipca 2015

Zasady Skutecznego Pozycjonowania Stron – SEO

Branża SEO nieustannie się rozwija, a coraz więcej właścicieli firm uświadamia sobie jak ważny w osiągnięciu sukcesu  jest dobrze wypozycjonowany serwis. Zasady optymalizacji stron dla wyszukiwarek wciąż ulegają znaczącej modyfikacji, głównie ze względu na zmiany wprowadzane w algorytmie Google. Obecne strategie SEO mają na celu nie tylko uczynić stronę przyjazną dla wyszukiwarek, ale także przejrzystą i czytelną dla odwiedzających ją użytkowników. Oto kilka technik SEO, zarówno powszechnie znanych jak i nowych dostosowanych do aktualnych wymogów jakościowych Google.

1. Zawartość strony

Ciekawe i wartościowe treści znajdujące się w serwisie, to jeden z najważniejszych elementów warunkujących wysokie miejsce w rankingu Google. Strona musi być skupiona wokół jednego pomysłu i słów kluczowych. Przede wszystkim należy zastanowić się jakie są oczekiwania użytkowników i próbować wyjść im naprzeciw, tworzyć teksty które będą wprost odpowiadały na ich pytania. Bez interesującej i niepowtarzalnej treści nawet najlepiej zoptymalizowana strona nie zajmie czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania.

2. Techniczne dostosowanie serwisu

  • tytuł – powinien określać to czego dotyczy strona, najlepiej aby był prosty, krótki (dobrze jest ograniczyć go do 55 znaków) i zawierał słowa kluczowe.
  • opis – chociaż nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony, to jednak warto zamieścić ciekawy i przyciągający użytkownika zarys portalu.
  • hierarchizacja – stosuj nagłówki h1,h2,h3, zgodnie z regułą, że najważniejsze rzeczy powinny znajdować się najwyżej w układzie strony. Nagłówek h1 powinien być jasno powiązany z tytułem strony i upewniać odbiorcę, że trafił we właściwe miejsce. Google uwzględnia treść nagłówka przy ustalaniu rankingu, warto więc zamieścić w nim słowa kluczowe.
  • adres URL – ważne aby był zgodny z tytułem i słowami kluczowymi, musi być krótki i zrozumiały.
  • linki wewnętrzne – stwórz przyjazną strukturę serwisu umożliwiającą łatwe poruszanie się po nim zarówno użytkownikom jak i robotom Google. Używaj atrybutu “title” dla linków, dzięki czemu  dostarczysz dokładnej informacji gdzie prowadzi dane hiperłącze.

3. Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Wysokie miejsce strony wciąż w istotny sposób zależy od ilości linków do niej prowadzących. Google ocenia wartość takich łączy, wiec nie mogą one być generowane automatycznie. Najlepiej jeśli zawartość serwisu jest interesująca i unikatowa, wówczas linki będziemy pozyskiwać w sposób naturalny. Jest to oczywiście proces długotrwały i pracochłonny ale zarazem skuteczny.

4. Mobilna wersja strony

Każdego roku rośnie liczba użytkowników mobilnego Internetu. Obecnie prawie połowa stron przeglądana jest przez smartfony. Właśnie z myślą o tych odbiorcach, Google wprowadził niedawno zmiany polegające na preferowaniu stron dostosowanych do telefonów komórkowych. Oczywiście zmiana ta dotyczy tylko przeglądarek w smartfonach, aczkolwiek warto wziąć ten trend pod uwagę i zainwestować w mobilną wersję serwisu.

5. Prędkość strony

Ponieważ Google kładzie coraz większy nacisk na wygodę odbiorców, czynnik ten stał się bardzo istotny. Strony pracujące powoli z pewnością będą pozostawione w tyle.

6. Media społecznościowe

Bardzo ważne jest założenie profili na takich serwisach jak Facebook, Tweeter czy Google Plus, wszelkiego rodzaju polubienia, udostępnianie i komentarze to znak dla wyszukiwarki, że strona cieszy się zaufaniem wśród użytkowników, a to oczywiście podnosi jej pozycję w hierarchii  wyszukiwania.